Odwiedziłem wczoraj zakład Państwa Potrykusów z Żukowa, gdzie przygotowywane do malowania jest moje auto. Przywiozłem Danielowi uszczelki i komplet zamków i rygli drzwi. Te elementy niezbędne są do prawidłowego ustawienia szczelin, powierzchni drzwi.
Oprócz tego przejrzeliśmy dokładnie nadwozie. Przypominam, że jako pierwsza warstwa antykorozyjna została położona powłoka kataforetyczna o grubości od 30 do 50um. Kataforeza została zmatowana, a na nią położono natryskowo podkład epoksydowy. Łączna grubość takiej powłoki to około 60-80um.
Poniższe zdjęcie przedstawia bok auta pokryty podkładem (ale jeszcze przed matowaniem i szpachlowaniem).
Kolejny etap prac to szpachlowanie nadwozia i mozolne wyrabianie poszczególnych elementów. Ten etap pochłonie najwięcej czasu i sił.
Ostatnie zdjęcie to kolor 920 Safari Gold w akrylu według PPG. Nie jest to kolor jakiego oczekiwałem, tak więc będziemy sprawdzać jeszcze jedną recepturę. Docelowe malowanie będzie miało jedną lub dwie warstwy klaru (lakieru bezbarwnego na wierzchu). Ale ostateczna ilość warstw zostanie określona po sprawdzeniu próbek.